Hvordan Bliver Jeg Glad Igen ? – Her Er Nogen Gode Tips

 

Hvor bliver jeg glad igen – Har du haft – eller står stadig i – en periode i dit liv, hvor du ikke kan præstere det, du ønsker ? Det kan der selvfølgelig være mange forskellige årsager til, måske har sygdom, stress, kærestesorger, en fyring eller uforudsete hændelser gjort dig skidt tilpas i en periode, og du kan pludselig mærke, at det har konsekvenser for dit liv, og at du føler dig svag. Du kan ikke det samme, og har ikke det samme overskud.

 

Selvfølgelig vil både du selv og dine omgivelser gerne gerne have dig på toppen igen, men hvordan det sker er ofte meget individuelt afhængig af, hvilken karakter du har og hvor hårdt du er ramt af din depression. Du bør nok starte med at spørge dig selv – hvad er egentlig dit eget aller dybeste behov i din nuværende situation, hvis du skal spørge dig selv helt ærligt ?

 

Svaret er ikke det samme for alle. Nogen har bedst af handling her og nu, mens andre har brug for tid til at blive glad igen.

 

Uanset hvad, så er det vigtigt, at du hele tiden arbejder på at blive mere positiv, og her er nogen gode grunde til at arbejde på at blive mere positiv:

 

  • Undersøgelser viser, at positive mennesker er mere kreative og tør at tage flere chancer. Positive mennesker er mere tilbøjelige til at tro på at ting kan lade sig gøre, hvilket resulterer i at positive mennesker oftere får succes med de ting de giver sig i kast med – positiv energi avler positive ting.
  • Positive mennesker tiltrækker positive mennesker. Hvis du altid klager over vejret og dagligdagens problemer, tror du så at du tiltrækker personer med overskud og mod på livet ? De folk som du godt vil have i dit netværk, som follower på Twitter, som venner, som kæreste osv., gider dig ikke, hvis du udsender negativ energi.
  • Undersøgelser viser en sammenhæng mellem lykke og positiv attitude og så ens helbred. Eksempelvis så er positive mennesker mere tilbøjelige til at dyrke motion og er mere påpasselige med dårlige vaner (som f.eks alkohol og rygning).
  • Når du kommunikerer med andre, så er det aldrig en neutral udveksling. Når du kommunikerer med andre, efterlader du dem altid lidt bedre eller lidt dårligere, lidt mere positive eller lidt mere negative. Det gælder uanset om du kommunikerer med din kone/mand eller chef, og om kommunikationen er face-to-face eller fx via sociale medier. Kommuniker positivt og du vil hurtigt se positive resultater. Vores allesammens Skønhedsekspert Ole Henriksen er jo et rigtig godt eksempel på positiv kommunikation og positiv energi.

 

Det allerførste skridt til at blive gladere/mere positiv kommer fra dig selv. Det bliver nødt til at komme indefra, og det første skridt mod at blive gladere er, når du erkender, at du selv er det primære udgangspunkt for en positiv hverdag. Hvis du er en “dagdrømmer” der hele tiden går og venter på at lykken kommer til dig, så vil du med stor sandsynlighed vente forgæves, og så griber du tingene an på den forkerte måde.

 

Derfor skal du have fat i dig selv, og er det noget der stikker dybere, og virker helt uoverskueligt for dig, så skal du måske have fat i en god psykolog ( og vigtigt at du føler dig tryg og har en god emi sammen med psykologen), så i sammen kan finde nogen gode redskaber, der kan gøre dig gladere i din hverdag.

 

Er det en vinterdepression, som du føler er ved at komme snigende, så kan ofte selv små ting hjælpe i den rigtige retning. Eksempelvis kan du prøve følgende 3 ting:

 

  • Hvordan bliver jeg glad igen – Smil også selv om du ikke har lyst – Hvis du er i dårligt humør, så kan det faktisk hjælpe at smile, selv om du overhovedet ikke har lyst til det. Dit smil sender nemlig beroligende signaler til din krop/hjerne og sænker pulsen. Så find smilet frem, og få nogen positive signaler frem til hjernen.
  • Hvordan bliver jeg glad igen – Ret dig op – Meget ofte hvis du er i dårligt humør eller deprimeret, så har man en tendens til at falde sammen i kroppen. Så hvis du retter dig op på stolen, i stedet for at sidde sammenbøjet, så vil det hjælpe på din selvtillid, og udsende nogen positive signaler. Du kan også læne dig tilbage på stolen og holde den stilling i mindst to minutter. En god arbejdsstilling booster både selvtilliden, humøret og mindsker stress.
  • Hvordan bliver jeg glad igen – Hånden på hjertet – Når vi er kede af det hjælper det ofte at få et trøstende kram. Men faktisk kan man få næsten samme effekt ved selvhjælp. Hvis du er trist, så prøv at holde hånden på brystet ud for dit hjerte, gnid armene eller massér hovedet. Det kan lyde som det rene pjat, men skulle faktisk kunne hjælpe med til at dæmpe stress og dårligt humør.

 

Ovennævnte små tips kan selvfølgelig ikke fjerne en vinterdepression, men kan være med til at rykke dig i den rigtige retning væk fra tristheden i hverdagen. Du skal hele tiden aktivt arbejde med dig selv, for generelt at få en mere positiv indstilling i din hverdag fordi:

  • Hvordan bliver jeg glad igen – Der er mange fordele ved at være positiv, glad og lykkelig. Det kan betale sig at arbejde med at blive mere glad og positiv i din hverdag.
  • Hvordan bliver jeg glad igen – Du afgør selv om du vil have en mere positiv hverdag. Baser ikke din fremtidige lykke på, om du vinder i lotto (det gør du sandsynligvis ikke), men tag sagen i egen hånd, og gør noget for at blive mere positiv. Start i det små, og gør det til en livsstil, at arbejde med få små successer i hverdagen.
  • Hvordan bliver jeg glad igen – Ved at arbejde med at klage mindre og glæde sig over de små ting, så kan du faktisk ændre din indstilling til tingene. Gør man det konsekvent og længe nok, så får du vendt din hverdag til noget mere positivt, og så bliver mange ting meget lettere.

 

 

Hvordan bliver jeg glad igen ? Du kan faktisk blive mere positiv, gladere og mere konstruktiv, selv når det ser mest trist ud. At blive gladere kræver ikke et nyt job, et varmere land, en større bil, flere penge eller andet. Det er mentalt og kræver primært, at du beslutter dig for at ændre din indstilling til at tænke mere positivt. Det er ikke noget du kan ændre fra den ene dag til den anden, men det er en proces, som du aktivt kan arbejde med, og du vil se positive resultater hurtigere end du tror. Start hellere i dag end i morgen 🙂

 

TILMELD "GODE TIPS 4 YOU" NYHEDSBREV
I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )
Modtag "Gode Tips 4 You" Nyhedsbrev ca. 1 gang om måneden, hvor du får en oversigt over nye artikler på Gode Tips 4 You. Der kommer ca. 15-20 nye artikler hver måned med spændende og brugbare tips, som kan gøre din hverdag lettere.
VI HADER SPAM. Din email vil selvfølgelig aldrig blive delt eller solgt til 3. part.
Submit your review
1
2
3
4
5
Submit
     
Cancel

Create your own review

Gode Tips 4 You
Average rating:  
 0 reviews